ستیزه گر مهربان

انسان سالم شاده ... غم یعنی بیماری

ستیزه گر مهربان

انسان سالم شاده ... غم یعنی بیماری

فرق ما باهم

               

تو درس می خونی تا به اعتبار و شهرت برسی

من درس می خونم چون از دونستن و درک، لذت می برم

تو کار می کنی تا پول در بیاری

من کار می کنم چون احساس خوبی بهم میده

تو پول در میاری که جزو پولدارها شی و همه بهت احترام بذارن

من پول در میارم که خرجش کنم و حالشو ببرم

تو غذایی می خوری که برای بدنت خوب باشه و بتونی به زیستنت ادامه بدی

من غذا می خورم چون مزشو دوست دارم و خیلی کیف داره

تو با آدمها دوست می شی تا بهت حال بدن و غصه هارو ازت دور کنن

من باهاشون دوست میشم چون از همه آدما خوشم میاد و هیچی هم از کسی نمی خوام

تو با کسایی معاشرت می کنی که برات استفاده دارن ، چه مادی چه معنوی

من با کسایی میرم میام که دوسشون دارم حتی اگه برام ضرر داشته باشند

تو عاشق میشی چون طرفت از همه معیارها نمره اش بیسته ، فقط همین

من عاشق میشم چون دوسش دارم حالا هرچقدر هم که آدم بی خاصیتی باشه

خلاصه ، تو کارایی می کنی که به نفعته ، فقط به نفعته !

ولی من کارایی می کنم که دوست دارم و دلم می خواد و معمولاً به نفع بقیه است! هه هه

از اونجایی که دلایل تو برای زندگی تو سرته و مال من تو قلبم ،

اگه گفتی به کی بیشتر خوش می گذره ؟

اگه گفتی کی خوشبخت تره ؟
اگه گفتی اعتماد به نفس کی بیشتره ؟

اگه گفتی کی از زندگی و خودش و روابطش راضی راضیه ؟

اگه گفتی کی باید تا آخر زندگی بدو بدو کنه تا شاید به خوشبختی برسه ؟

می دونی، مهم اینجاست که من می تونم مثل تو زندگی کنم ولی تو اگه مثل من زندگی کنی از بین میری !!!

ههههه ...... چقدر آدم دلش میسوزه وقتی میبینه تو مثل بقیه ای ولی من با همه فرق دارم !!!

نظرات 11 + ارسال نظر
یوسف دوشنبه 14 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:21 ب.ظ http://littlestar.persianblog.ir

چقد خوبه که با بقیه فرق داشته باشیم...به نظرم کاری مهمه که برای قلب باشه تا به آرامش حقیقی برسیم..

میدونی برای ماها که همیشه ازمون خواسته شده مثل بقیه باشیم واقعا متفاوت بودن لذت بخشه :)

آیلین سه‌شنبه 15 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:09 ق.ظ http://aylin-michael1flower.blogsky.com

سلام عزیزم وبلاگت چقدر خوشگله من آیلینم (مایکل جکسون)خیلی خوشحال میشم همیشه بهم سر بزنی ممنون از پیامای خوشگلت راستی مایکلو دیدی؟چقدر خوشگل شده؟؟؟؟؟؟آخرشه منم هر روز میام پیشت بای بای

چشم آیلین جون. ... ای کاش توی ۳۶۰ هم بودی چون اینجا فضاش یه جور دیگه ایه :)

محسن م ب چهارشنبه 16 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:51 ق.ظ http://after23.blogsky.com/

نه به نظر من اگر من مثل تو بشم نمیمیرم. نه من که هیچ کس دیگری. تازه هر چه زودتر بهتر.

والا فعلا که ما شبیه شما شدیم و نمیدونیم دیگه چطوری در ریم .... چون هر ور که میریم باز روی شما به صد چهره عیان میبینیم !

بعدشم شما که از ازل تا ابد تو قلب ما نشستی سرقفلیشم پس نمیدی ..... خلاصه چه زنده باشی چه نباشی تا من زنده ام زنده ای و همینه که هست می خوای بخاه نمیخواهی هم من میخواهم !

حال میکنی بچه پر رو بازی رو ؟ :))

Silence Forever پنج‌شنبه 17 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:38 ق.ظ http://Silence-forever.blogsky.com

سلام دوست من

ممنون از اینکه به وبلاگم سر زدی
و با سبزی وجودت به بلاگم طراوت بخشیدی

امیدوارم باز شاهد حضور سبز شما باشم ...


ممنون ...

.
.
در امتداد نور باشید

-------------------
Silence Forever
-------------------

در امتداد نور ..........

این زیبا ترین آرزویی بود که برام شده !

علیرضا پنج‌شنبه 17 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 05:17 ب.ظ http://alireza7sale.blogfa.com

سلام پادرا...............تفاوت تو ظاهر نیست تو دله آدمهاست.....نیازی هم به تلاش کردن نداره...آدم یا متفاوته یا نیست... تفاوت مثل عطر و بوی گله...بدون هیج زحمتی...تو هوا پخش میشه... گل برای خوشبو بودن هیچ زوری نمیزنه....همی!!! راستی آپیدم بهم سر بزن...

حرفتو قبول دارم ولی نمیدونم چرا هرچی بیشتر به آدمها دقت میکنم احساس میکنم همشون دچار یک بو و یک شکل و یک دیدگاه واحد شدند !!

آدمهای متفاوت خیلی کم اند رفیق .... خیلی

عوضش تا دلت بخواد بلدند ادای متفاوت هارو در بیارند
نمی دونم دقت کردی یا نه !

پیام یکشنبه 20 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 10:00 ب.ظ

از نظر من تو با اون خیلی فرقی نمی کنید
اینکه هرکس هر کاریو به چه علت انجام می ده به خودش مربوطه ولی از نظر من مهم اینکه کارها با هدف انجام بشه یعنی تکرار باعث نشه که همه کارها رو بصورت ناخودآگاه انجام بدیم. چیزی که تو فلسفه بودا هم بهش تاکید شده یا مثلا در یوگا تمرینی هست که شما دقایقی با دقت و فکر عمل تنفس رو انجام می دهید.
**زندگی چیزی نیست که لب تاقچه عادت از یاد من و تو برود**
حالا بعضیها در بی پروایی لذت می برند بعضی ها هم با نظم خشک و تغییر ناپذیر.

البته از نظر بودا هیچ فرقی بین هیچ چیز نیست !!!

ولی نظر من تو این نوشته با بودا فرق داره .... کاملا خودمو بارز کردم
ولی نکته ای که وجود داره اینه که توی همین تفاوت ها درک متقابل همدیگه خیلی مهمه ..... یعنی چیزی که کسی به سراغش نمیره

اگه دقت کنی اساسا روزمرگی که بهش اشاره کردی (عادت) آدمهارو شبیه هم میکنه و من با ادبیات خودم از این روزمرگی بیرون کشیده ام

نسیم ۷ساله چهارشنبه 23 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 05:53 ب.ظ http://nasim7sale.blogfa.com/

سلام دوست عزیزم خوبین؟ از اینکه بهم سر زدین ممنون.
لحظه ای بیارام در آغوشی الهی......آپ کردم خوشحال
میشم منو مورد لطف خودتون قرار بدین و بهم سر بزنین
با کمک نظرات شما می تونم این نوشته هارو اصلاح کنم.
سعادتمند باشین.
دوست عزیزم من نمی خوام متفاوت باشم فقط و فقط می خوام خودم باشم همین.اما دریغ .............

خواهش میکنم نسیم جان نظر لطفته .....

راستش به نظرم بودن درد داره حالا هر نوعش که باشه
میدونی همون آدمهایی که نمیفهمند هم از چیزهای دیگه رنج میکشند

به قول پوپر زندگی سراسر حل مساله است

سیامک شنبه 10 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 02:07 ب.ظ http://morghegereftar.persianblog.ir

بابا یکم درستر مسائل رو بررسی کن.اصولاً کارهایی که اون میکنه به نفعشه؟ یا کارهایی که تو میکنی به نفعه دیگرانه؟ از نظر من مهمترین شخص تو زندگی هر کسی خود اون آدمه.پس هر کاری که میکنه به خاطر خودشه و بر اساس اون چیزی که منافع شخصی خودش میدونه.اما این وسط چند جور آدم داریم.بعضی ها که یا زندگی و خودشون رو نمیشناسن یا به دلایلی خودشون رو گول میزنن که مهمترین شخص یه نفر دیگست(مثلاً مادرشون).بعضی ها هم این مشکل اول رو ندارن اما در تشخیص منافع شخصیشون مشکل دارن.واسه همین مثلاً خودخواه میشن که خوب از نظر من هیچی مثه خودخواهی به ضرر ژادم نیست. نامردی اون عده ای رو که میدونن منافع شخصی واقعیشون چیه و تشخیصش دادن اینجوری بهشون نگاه کنیم که به نفعه خودشون عمل نمیکنن و یه جورایی یه کار غیر عقلانی رو بهشون نسبت بدیم.اتفاقاً این نوع زندگی عقلانی ترین نوعشه.

ما هنوز فکر میکنیم منافع ما با ضرر دیگران نسبت مستقیم داره و بر عکس در حالیکه این دو تا منفعت باهم قابل جمع هستند !

صحبت من فرای منافعه ! جاییکه همه از منفعت بهره مندند و دارند دنبال چیزای جدید مثل خوبی و لذت و دوست داشتن میگردند !

سیامک چهارشنبه 14 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:24 ق.ظ http://morghegereftar.persianblog.com

دقیقاً درک این فضاست که عاقلانه ترین و هوشمندانه ترین کایه که یه انسان میتونه بکنه.

علیرضا جمعه 5 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 06:11 ب.ظ http://7hezrtu.blogfa.com

اره قبول دارم که تو با ادمای دوست میشی که دوسشون داری ولی مسیله اینجاست که تو کیا رو دوست داری ؟؟

تو کارایی می کنی که دوست داری چون دوست داشتن به نفعته

زوی بقیشم هم میشه بحث کرد !!!

محسن یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:28 ق.ظ

اون زندگی که واسه همه یه جورایی ارزشه // واسه ماها فقط یه جورایی چرخشه

مگه اینکه آدمایی امثال شما باشن که بتونن چشم بعضیا رو باز کنن تا از این زندگی یک نواخت و کسل کننده بکشن بیرون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد